FonQ groeit door naar 49 miljoen euro

Webwarenhuis FonQ heeft zijn omzet vorig jaar met 35 procent zien toenemen. De totale omzet groeide daarmee van 37 naar 49 miljoen euro. Dat laat de dochteronderneming van RFS Holding woensdag weten, zonder daarbij winstcijfers te delen.

De groei is iets afgezwakt ten opzichte van een jaar eerder, toen een omzetplus van 37 procent werd geboekt. Toch spreekt het webwarenhuis van een vruchtbaar jaar. Zo werden vorig jaar met zo’n zevenhonderdduizend pakketjes verstuurd, ruim veertig procent meer dan in 2013.

FonQ dankt de omzetgroei naar eigen zeggen aan de eerste landelijke tv-campagne, die bijna een jaar terug werd gelanceerd. Die zorgde voor een groei van zijn naamsbekendheid van 22 naar 51 procent. Daarnaast heeft de etailer volgens ceo Patrick Kerssemakers stappen gemaakt op het gebied van service en logistiek, mede dankzij een nieuw ERP-systeem. “Inmiddels is er 24/7 bezetting in het magazijn, is de klantenservice zeven dagen per week open en bieden wij ook avondbezorging aan.”

Voor dit jaar ligt de focus op het uitbouwen van het merk FonQ, waarbij een nieuwe tv-campagne niet wordt uitgesloten. Licentiecontracten met andere webwinkels als Rituals en diverse mediapartijen zijn juist om die reden beëindigd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!