Een flagshipstore, experience, werkplaats en koffiebar in één. Een op het oog vrij onwaarschijnlijke combinatie opent op 30 april zijn deuren in de Amsterdamse vestiging van fietsenlabel Vanmoof. De winkel was al langer open als Vanmoof Home, maar is uitgebreid tot een flagshipstore die eind deze maand zijn deuren officieel opent.
De modellen worden op een wand van acht bij acht meter gepresenteerd. Net als de fietsen zelf moet de flagshipstore namelijk een robuuste en stoere uitstraling hebben. Bezoekers aan de winkel moeten zich hier thuis voelen, vindt oprichter Taco Carlier van het stadsfietsenconcept. Vanmoof wil met zijn flagshipstore meer contact hebben met zijn klanten en hen zijn visie op stadsfietsen laten beleven. Daarom hebben klanten via een balkon een inkijkje in het hoofdkantoor en wie zijn keuze rustig wil overdenken kan plaatsnemen in de koffiebar.
In de winkel zijn designers aanwezig, die klanten uitleg kunnen geven over het ontwerp van de fietsen. En wie een specifieke wens heeft, kan bij de zogenoemde Vanmoof-experts terecht om te informeren naar de mogelijkheden. 'Bike doctors', oftewel fietsenmakers, voeren in de aangelegen drive-in reparaties uit. Vergelijkbare flagshipstores in Osaka, Taipei en Singapore volgen binnenkort, belooft Vanmoof.
Reacties 0