Zalando heeft in het eerste kwartaal zijn omzet met minimaal 27 procent zien stijgen ten opzichte van een jaar eerder. De omzet komt naar verwachting uit op 635 tot 648 miljoen euro, zo blijkt uit voorlopige kwartaalcijfers die donderdag zijn gepubliceerd.
De groei is volgens de Duitse etailer significant hoger dan zijn doelstelling, die op twintig tot 25 procent ligt. Zalando spreekt van een sterke start van het lente-/zomerseizoen, die vooral in maart tot goede cijfers leidde.
Zalando zag zijn aangepaste EBIT uitkomen op 25 tot 39 miljoen euro, waar dat cijfer in dezelfde periode vorig jaar nog 23 miljoen euro in de min stond. “We hebben onze beste eerste kwartaal ooit achter de rug”, stelt bestuurslid Rubin Ritter.
Het online modeplatform realiseerde vorig jaar zijn eerste jaarwinst ooit. Over 2014 werd een winst (voor aftrek van rente en belastingen) van 62 miljoen euro geboekt, tegen een verlies van 114 miljoen euro een jaar eerder.
Nederland geldt als de derde belangrijkste markt voor Zalando in Europa, liet country cluster head Benelux Donna Darthuizen vorige maand weten in EtailTrends. De Duitse etailer wil zijn positie in de Benelux de komende tijd optimaliseren om sterker in de markt te staan. “We kijken nu dichter bij huis met welke lokale partijen we de juiste klik kunnen maken met de klant.”
Reacties 0