Intelligente verpakking

Verpakkingen die zo functioneel zijn dat het lijkt alsof ze denken, zijn in opkomst. Zo heeft het Oostenrijkse hightech biobedrijf Atophotonics onlangs een melkverpakking ontwikkeld dat aangeeft wanneer de inhoud bedorven raakt. De verpakking verkleurt zodra de melk zuur dreigt te worden en wordt volgend jaar in de eerste winkels verwacht. Jupiler kwam eerder al met een hittegevoelig rugetiket waarbij de ideale drinktemperatuur wordt aangegeven. In Nederland kwam onlangs het wijndrankje Sprizzo met een soortgelijke verpakking in de vorm van een visje van warmtegevoelige inkt. Zodra de wijn is gekoeld, verkleurt het visje.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!