Euretco verdubbelt winst in 2014

Retailserviceorganisatie Euretco heeft vorig jaar een nettowinst geboekt van 2,78 miljoen euro. Dat is een ruime verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder, toen nog 1,36 miljoen euro winst werd geboekt. Dat blijkt uit het jaarverslag dat het concern achter onder meer Intersport, Runnersworld en Libris heeft gepubliceerd.

Euretco zag zijn bedrijfsresultaat oplopen van 5,25 naar zes miljoen euro. Het genormaliseerde bedrijfsresultaat (voor eenmalige baten en lasten) nam toe van 5,73 miljoen naar 8,33 miljoen euro.

De bijna tweeduizend aangesloten retailers behaalden vorig jaar 904 euro aan inkoopomzet via Euretco, tegenover 922 miljoen euro vorig jaar. Die daling komt volgens het concern met name voort uit bedrijfsbeëindigingen van ondernemers in de woon- en modebranche. De vergelijkbare omzet ging met 0,1 procent omhoog.

Het aantal winkels dat bij Euretco is aangesloten liep vorig jaar licht op naar 2.884, waarvan iets minder dan een kwart formuledeelnemer is. Euretco nam afgelopen november nog DGN retail en zijn formules Hubo, Multimate en Fixet over. Deze overname droeg volgens het concern positief bij aan het genormaliseerde resultaat en zal door schaalvergroting en synergie-effecten dit jaar een positief effect hebben op zijn omzet- en winstontwikkeling.

Euretco verwacht zijn resultaten in het lopende boekjaar verder te zullen verbeteren. Daarbij baseert het concern zich op de positieve ontwikkeling van het consumentenvertrouwen, waar vooral de mode- en sportmarkt van profiteert. Daarnaast zal de verbetering binnen de huizenmarkt de woon- en dhz-branche veel goed doen.

Euretco maakte woensdag eveneens bekend te zijn overgenomen door zijn Duitse branchegenoot EK Servicegroup. De Nederlandse organisatie blijft onder zijn eigen naam en vanuit Hoevelaken opereren en hoopt na de overname onder meer op kostenbesparingen en uitbreiding naar nieuwe branches.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!