​Het beste van RetailWatching: week 17

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

De transformatie van seksbedrijf Beate Uhse
Christine le Duc en Pabo stonden voor seks. De Duitse eigenaar Beate Uhse had niet voor niets de eer om in 1961 de eerste sekshop ter wereld te openen. De afgelopen vijf jaar heeft het concern onder leiding van Serge van der Hooft dat beeld echter 'voor honderd procent' proberen te draaien.

Dit krijgt de koper van Hunkemöller
Hunkemöller staat volgens ingewijden in de etalage. Na ruim vier jaar wil PAI zijn aankoop terugverdienen en biedt een speler aan die veranderde van een onderbroekenwinkel in een luxueuze lingerieketen.

Zes trends voor de woonwinkel 2.0
Woonretailers spelen volgens Albert Top onvoldoende in op de veranderende klant. Hij deelt zes trends waarmee retailers de woonwinkel van de toekomst creëren.

Paskamers: de laatste horde voor fashionretail?
De plek waar het moet gebeuren, waar shoppers overstag gaan voor een jurkje en waar bezoekers veranderen in loyale klanten: de paskamer. Vijf retailers die met behulp van technologie de onaangename aspecten van het kleding passen zo veel mogelijk elimineren.

Elf tips voor de nieuwe foodretailer

Trends die beginnen bij specifieke, kleinere groepen in de samenleving krijgen steeds meer acceptatie bij het grote publiek. Zo ontstaan er weer nieuwe, oorspronkelijke én breed gedragen behoeften waarmee trendsetters en early adopters zich onderscheiden. Gevestigde retailers zullen binnen hun identiteit ruimte moeten maken om deze behoeften in te vullen, stelt ABN AMRO in zijn rapport 'Vers in 2020'.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!