Holland at Home wil internationaliseren met groeigeld

Webwarenhuis Holland at Home wil in de toekomst verder internationaliseren en zich richten op Aziatische landen. “Daar is een groeiende middenklasse die graag westerse producten wil kopen", zegt eigenaar Chrystal van Goor den Oosterlingh tegenover Quote.

Holland at Home is opgericht voor mensen in het buitenland, die typisch Nederlandse producten willen bestellen. De afgelopen jaren heeft de etailer er vooral veel internationale klanten bij gekregen, zegt Van Goor den Oosterlingh. “Buitenlanders die op bezoek in Nederland in aanraking zijn gekomen met Nederlandse producten en die willen bestellen."

Het e-commercebedrijf zag zijn omzet vorig jaar stijgen van vijf naar 6,3 miljoen euro. Voor verdere groei gaat Holland at Home investeren in nieuwe verkoopplatformen en 'local warehousing', zegt de oprichter. Fysieke winkels zouden volgens haar ook passen in de internationale marketing. “Maar dan vooral als uithangbord."

Holland at Home zoekt een investeerder om zijn plannen te kunnen bewerkstelligen. Die moet tussen de één en drie miljoen euro inbrengen, laat Van Goor den Oosterlingh weten.

RetailTrends