Heineken zet aanval in op thuistapmarkt

Heineken lanceert vandaag de nieuwe huistap onder de naam de DraughtKef, het tapvat. Voor het vat is geen speciale installatie nodig. In het vat zit vijf liter bier, goed voor ongeveer 20 glazen bier. Heineken ziet al enige tijd het markaandeel afnemen. Erik Korthals Altes, de hoogste baas van Heineken, probeert met de nieuwe aanvulling op het assortiment de consument en de supermarkt te bedienen. Het nieuw verpakte bier sluit aan op de behoefte van de consument en voor supermarkten ontstaat er door het unieke product een hogere marge. Heineken is daarnaast bezig om meer koelkasten in supermarkten gevuld te krijgen met bier. “De consument wil een gekoeld biertje bij zijn kant-en-klaarmaaktijden”, aldus Korthals Altes. Eerder deze week zette Heineken al de aanval in op de biertap van Philips. Volgens de bierbrouwer zou Philips gebruik hebben gemaakt van onderdelen waar Heineken patent op heeft. Dit conflict wordt momenteel voor de rechter uitgevochten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!