Go-Britain voorziet zijn winkelpand in Rotterdam van zijn nieuwe retailconcept The Butcher Boy. Die winkel doet voorkomen als een supermarkt met koelvitrines, waar consumenten spullen uit kunnen pakken.
Go-Britain is momenteel met twaalf vestigingen actief in Nederland. De winkel aan de Korte Hoogstraat in Rotterdam gaat vanaf 29 mei door het leven als The Butcher Boy. 'Na 25 jaar actief te zijn in het retaillandschap zijn we terug naar de tekentafel gegaan om iets spraakmakends neer te zetten', laat de keten weten.
Voor de nieuwe formule heeft Go-Britain een groep van twintig jongeren uit Rotterdam geselecteerd, die mede bepalen welke producten er verkocht gaan worden. Deze 'streetwear- en kledingfreaks' krijgen een gezicht op de website en gaan door middel van video's de nieuwe producten introduceren. Daarnaast worden ze persoonlijk gekoppeld aan de producten die ze mede hebben ingekocht door onder meer hun namen op kledingkaartjes zichtbaar te maken.
De winkel doet denken aan het initiatief van Only for Men in Reusel. De kledingretailer introduceerde daar het concept The Bakery, een combinatie van een exclusieve denimstore en een ambachtelijke bakkerswinkel.
Reacties 0