Online meubelverkoper Westwing heeft in 2014 66 procent meer omzet geboekt dan een jaar eerder. De omzet van het besloten e-commerceplatform kwam daarmee uit op 183 miljoen euro.
Ook de EBITDA-marge verbeterde ten opzichte van vorig jaar, terwijl het bestand van actieve klanten met 76 procent groeide naar 788 duizend. Westwing verwerkte vorig jaar 2,2 miljoen orders, wat neerkomt op een toename van 85 procent. Meer dan zeventig procent van de maandelijkse bestellingen komt voor rekening van terugkerende klanten.
Westwing plukte vorig jaar naar eigen zeggen de vruchten van schaalvoordelen en een verbeterde efficiëntie. De etailer breidde bijvoorbeeld uit naar België, Kazachstan, Slowakije, Tsjechië en Hongarije. Westwing is actief in vijftien landen, die naar eigen zeggen allemaal bijdragen aan de omzetgroei en winstgevendheid.
De publicatie van de jaarcijfers valt samen met de aankondiging van een nieuwe financieringsronde. Bestaande en nieuwe investeerders staken dertig miljoen euro in de webwinkel. Begin dit jaar kreeg Westwing al een kapitaalinjectie van 25 miljoen euro. Het e-commerceplatform wil dit jaar onder meer zijn infrastructuur en technologie verbeteren.
Reacties 0