​V&D gaat toekomstplannen onthullen

V&D doet aanstaande vrijdag een boekje open over zijn toekomstplannen. De warenhuisketen heeft een informatiebijeenkomst belegd, waar ceo John van der Ent en inkoopdirecteur Lilian Vos de plannen zullen presenteren.

“We weten dat de consument van nu en van de toekomst andere verwachtingen heeft van warenhuizen", liet Van der Ent onlangs al weten. De retailer raadpleegde zijn klanten voor de totstandkoming van een nieuw winkelconcept, dat de laatste weken al enigszins vorm begon te krijgen. Zo wordt in samenwerking met Sanoma in vijftien vestigingen 'retailtainment' geïntroduceerd: events die gekoppeld zijn aan titels zoals Margriet, Libelle en VIVA.

Klanten kunnen sinds begin april via de website blijmet.vd.nl meepraten over de toekomst van V&D. Een week na de lancering had de retailer al ruim duizend reacties binnen. V&D inventariseert de input van de klanten en gebruikt die voor de ontwikkeling van het nieuwe winkelconcept in drie testwinkels.

V&D introduceerde een jaar geleden al een nieuw winkelconcept in Leiden, dat geheel in het teken staat van beleving. Deze pilotwinkel beschikt onder meer over een nagelstudio, oplaadpunt voor telefoons, stomerij en een plek om je haar te laten doen. De Leidse winkel was tijdens de eerste vijf dagen van het Prijzencircus goed voor een omzetstijging van achttien procent ten opzichte van een jaar eerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!