RetailWatching tipt zes boeken die professionals in retail niet kunnen missen. Een selectie van de meest opvallende en inspirerende boeken die onlangs verschenen, zoals hoe retailers kunnen profiteren van Amazon en waarom tevreden klanten niets opleveren.
Verover Europa via Amazon
Amazon is niet per se een bedreiging voor retailers. De auteur laat zien hoe men Amazon als kans kan omarmen en het afzetgebied met driehonderd miljoen potentiële klanten kan vergroten. Zo kunnen retailers met het platform over landsgrenzen verkopen, zonder enige investering of taalbarrière.
Auteur: Marco Coninx
Prijs: 20,95 euro
Aan tevreden klanten heb je niets
Met alleen een focus op klanttevredenheid redt een retailer het niet, stelt de auteur. Winkelmedewerkers moeten shoppers weer emotioneel raken. Dan pas ontstaat er klantenbinding en terugkomgedrag. Met als gevolg: meer euro's in de kassalade.
Auteur: André Troost
Prijs: 20 euro
Jeffrey Gitomer's Sales Bible
Wie werkt in sales vindt in dit Engelstalige boek volop praktische informatie, bewezen verkoopmethoden en –technieken. Het uiteindelijke doel: meer verkoop en meer loyale klanten. Het boek zit vol hands-on informatie waarmee salesmedewerkers hun resultaten direct kunnen verbeteren.
Auteur: Jeffrey Gitomer
Prijs: 22,59 euro
Perfect Store
Hoe kunnen retailers binnen fast moving consumer goods hun markt slim bewerken? En wat als er een overvloed van online data is? De antwoorden staan in de Perfect Store. Met de zogenoemde Perfect Store-methode kunnen retailers daarnaast het maximale uit een locatie te halen dankzij de 'perfect fit' van assortiment en doelgroep. Het boek is voorzien van veel voorbeelden die deze methode verduidelijken.
Auteur: Peter Liesting
Prijs: 22,95 euro
Top 10 voor topteams
Hoe wordt een verzameling individuen een uitgebalanceerd succesvol team? Managers, teamleiders en medewerkers krijgen handvatten en tien invalshoeken om samen een sterk team op te bouwen. Juist op teamniveau kunnen ondernemers namelijk stappen zetten.
Auteurs: Viktor Steijger & Stephen Steijger & Erik Steijger & Corrien de Jongh
Prijs: 22,50 euro
Business bloopers
Hoewel de meeste organisaties graag hun succesverhalen delen, zijn hun fouten het meest leerzaam. Dit boek biedt een bloemlezing die varieert van marketingmissers tot onhandige reclameslogans en vertaalblunders. Van de ondergang van Hyves, de verkoop van Bol.com door Bertelsmann, tot het mislukken van de tv-zenders Sport7 en Talpa. Een bloemlezing van ruim 175 uitglijders èn lessen.
Auteurs: Frans Reichardt & Ed van Eunen & Thijs van Eunen
Prijs: 17,95 euro
Reacties 0