Met de komst van Haussmann aan het Rokin in Amsterdam is Nederland in 2016 een luxe warenhuis rijker. Maar, het gaat verder dan de huidige Nederlandse warenhuizen op dit moment bieden, belooft oprichter en ceo Frans van der Kraan.
Op de plaats van het Fortisgebouw, naast de toekomstige Marks & Spencer flagshipstore, zal het warenhuis naast luxe fashion en leisure afdelingen een foodhall, een restaurant op de bovenste etage en een spa huisvesten. Een eigen ingang vanaf de metrohalte, valetparking, een limoservice vanaf Schiphol om de wachtende uren door te brengen en personal shoppers onderstrepen de internationale allure van het toekomstige boetiekwarenhuis.
Haussmann biedt zevenduizend vierkante meter aan winkelruimte verdeeld over zeven verdiepingen, gevuld met grote namen als Chanel, Just Cavalli en Red Valentino. Ook biedt het warenhuis ruimte aan opkomende internationale merken en Nederlandse designers.
In 2014 zijn de sloop- en bouwwerkzaamheden van het voormalige Fortisgebouw begonnen. Aan Rijnboutt Architecten de taak om het pand om te toveren tot een pand met 'kosmopolitische allure en uitstraling'. Het gebouw krijgt een grote glazen gevel. De ronde kap met grote ruitvormige ramen geeft de toekomstige brasserie van het warenhuis een groots uitzicht over Amsterdam.
Haussmann hoopt de Bijenkorf ver achter zich te laten en meet zich aan internationale luxe warenhuizen als Harrods, KaDeWe en Bergdorf Goodman. Hier staan de laatste designs van Prada, Jimmy Choo, Gucci, Lanvin, Dolce & Gabbana ruim uitgestald op luxueuze tafels en in vitrines. Het is er goud dat blinkt, iets wat de warenhuizen zo herkenbaar maakt. Want wie denkt er bij Galeries Lafayette niet aan de ronde hal vol gouden bogen en aan de pompeuze Food Hall bij Harrods?
Een impressie van wat Nederland te wachten staat:
Accessoires die te mooi zijn om aan te raken bij Amerikaans luxe warenhuis Bergdorf Goodman
De Food Hall van Harrods in Londen neemt een prominente plek in het winkelconcept
De gangen van GOeM in Moskou ogen als een paleis
De luxueuze 'balzaal' van Galeries Lafayette in Parijs
'Gewone' merken krijgen in KaDeWe een luxury treatment, zodat deze passen bij het warenhuisconcept
Bergdorf Goodman in New York trakteert passanten op bijzondere etalages
Reacties 0