Beter Bed Holding heeft in de eerste drie maanden van dit jaar in alle landen hogere omzetten en resultaten gerealiseerd. Het bedrijfsresultaat is met 45,7 procent gestegen naar 9,3 miljoen euro, zo blijkt uit de kwartaalcijfers.
Beter Bed laat een netto-omzetstijging zien van 10,2 procent en een like-for-like toename van 10,3 procent. Als gevolg van hogere verkoopkortingen en commerciële acties zoals gratis levering is de brutomarge met ongeveer een half procent licht gedaald naar 56,5 procent.
Door de landen heen verschilt het resultaat door verschil in activiteiten. Zo is vond er in Nederland een herlancering plaats en zegt het concern het een aantrekkende vraag mee te maken door hogere verkoop van woningen. De omzet steeg in ons land hierdoor met 3,4 procent. België kent met 39,9 procent op haar beurt de grootste like-for-like stijging en de Oostenrijkse markt scoort hierop hoog met 23,8 procent.
De komende periode worden alle formules in alle landen verder worden aangescherpt op het gebied van promotie en positionering, stelt Beter Bed. Vooral de like-for-like groei en expansie staan daarbij centraal.
Reacties 0