Beate Uhse heeft als groep in het eerste kwartaal van dit jaar een verkoopstijging van 3,8 procent doorgemaakt. Het moederconcern van Pabo en Christine le Duc ziet haar netto verdiensten echter tegenvallen door onder meer lastige wisselkoersen en eenmalige effecten.
De omzet kwam uit op 36,2 miljoen euro, vijf procent minder dan dezelfde periode vorig jaar. De online verkoop was goed voor 16,78 miljoen euro omzet. Qua e-commerce is er het best gescoord in thuismarkt Duitsland, stelt het erotiekconcern. Daar werden dubbele cijfers geboekt. Terugtrekking uit de Noorse en Italiaanse markt en ook het sluiten van veel verkopende, maar onrendabele fysieke winkel in Berlijn dempen het succes ten opzichte van het eerste kwartaal van vorig jaar.
Kijkend naar de verschillende landen, ziet het bedrijf gunstige ontwikkelingen bij nieuwe vestigingen. Die hebben voor groei in alle nationale markten gezorgd. De forse investeringen in een herpositionering van winkels zullen de cijfers dit jaar naar verwachting blijven kleuren.
Het Duitse concern zette vorig jaar in ons land een nieuwe koers in. Zo zijn de winkelconcepten van zowel Pabo als Christine le Duc vernieuwd en richt het concern zich voortaan nadrukkelijker op vrouwen. Daarnaast sluit een kwart van de winkels van Christine le Duc in ons land de deuren, omdat ze op onaantrekkelijke locaties liggen en niet rendabel zijn. De retailer mikt nu op grote winkels op A-locaties. Op RetailWatching wordt de transformatie van seksbedrijf Beate Uhse verder belicht.
Reacties 0