Lief! lifestyle heeft een doorstart gemaakt onder het Duitse Kids Fashion Group. Kids Fashion Group (KFG) is onderdeel van Kanz Financial Holding (KFH), dat ook labels als Marc O'Polo en Miss Sixty in zijn portefeuille heeft.
KFG neemt de retail, wholesale, online verkoop en logistiek over van lief! lifestyle. Daarnaast start het concern per direct met de productie en distributie in licentie van de kledingcollecties van het merk. De overige productgroepen als bodycare en fietsen werden al in licentie geproduceerd en vallen eveneens onder de doorstart. "We gaan met KFG eigenlijk op de ingeslagen weg verder", laat medeoprichter John van den Herik weten aan RetailNews.
Van den Herik en zijn echtgenote Yvonne Woudstra blijven bij het label betrokken dat door KFH internationaal wordt vermarkten. “Wij kunnen met het door ons opgezette licentiemodel hier naar verwachting een succesvol vervolg aan geven", aldus Van den Herik. "We worden met een klein team verantwoordelijk voor onder meer het design en de branding van lief!."
De conceptstore in Sliedrecht en webshop blijven naar verwachting geopend. De toekomst van de stadswinkels en outletvestiging in Bataviastad zijn nog ongewis. De komende weken wordt daarover meer duidelijk, aldus Van den Herik. "We gaan in afgeslankte vorm verder, maar ik kan nog niet zeggen hoe dat er precies uitziet."
Lief! lifestyle werdbegin mei failliet verklaard. Het label kwam vanwege 'het huidige retailklimaat' in moeilijkheden, liet Van den Herik destijds weten. Daarnaast kampt lief! lifestyle volgens hem met hoge overheadkosten in verband met de geplande internationale expansie. Lief! lifestyle wilde onder meer winkels openen in Berlijn en Beijing.
Reacties 0