'Aanpassingen P.C. Hooftstraat drukken winkelverkopen'

De herinrichting van de P.C. Hooftstraat kan negatieve gevolgen hebben voor de verkoopresultaten van retailers. Dat voorspelt vastgoedonderzoeker Cushman & Wakefield in een rapport dat maandag is verschenen.

De gemeente neemt de winkelstraat deze zomer op de schop. Zo krijgt de straat bredere stoepen en verdwijnt aan één van de straat een parkeerstrook. Juist de parkeerplaatsen waren een unique selling point voor de P.C. Hooftstraat, aldus de vastgoedpartij. Vooral consumenten die prijs stellen op hun privacy konden daardoor snel een winkel bezoeken en verlaten.

Cushman & Wakefield plaatst verder vraagtekens bij de bredere stoepen. Hoewel het winkelgebied daardoor aantrekkelijker wordt voor voetgangers, kan de P.C. Hooftstraat tegelijkertijd meer een doorgang worden in plaats van een winkelstraat.

De P.C. Hooftstraat blijft de komende jaren daarnaast de meest gewilde vestigingslocatie voor luxe retailers. In 2020 stijgt naar verwachting het aantal niet-Europese bezoekers met dertig procent. De Amsterdamse winkelstraat profiteert daarbij vooral van de ligging in het Museumkwartier. Zo leidde de heropening van het Rijksmuseum eerder al tot dertig procent groei in internationale bezoekers.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends