Pinterest voegt binnen enkele weken in de Verenigde Staten een bestelfunctie toe aan het platform. Hiervoor integreert het virtuele prikbord een blauwe koopknop naast de rode knop waarmee gebruikers afbeeldingen kunnen pinnen.
Consumenten kunnen na de lancering bij retailers als Macy's, Nordstrom en Neiman Marcus terecht voor shoppable pins. Ze kunnen een prijsfilter gebruiken om pins te zoeken die aansluiten bij hun wensen. De aankoop wordt afgerekend via Apple Pay of een creditcard. Omdat Pinterest de klantgegevens onthoudt, hoeven consumenten die bij een volgende aankoop niet opnieuw in te voeren.
Pinterest berekent geen marge op de transacties die via het platform verlopen. De shoppable pins komen eerst beschikbaar voor consumenten met een iPhone of iPad. Het is nog niet bekend wanneer gebruikers van een Android-besturingsysteem of desktop de koopknop kunnen gebruiken.
Met de bestelfunctie schaart Pinterest zich in de rij van andere social media-kanalen die zich op e-commerce richten. Zo integreerden Facebook en Twitter al een koopknop. Ook Google plaatst de komende tijd koopknoppen bij de zoekresultaten voor producten. De zoekmachine heeft daarnaast een bestelfunctie ontwikkeld voor YouTube.
Reacties 0