De Tuinen heeft donderdag in Houten de eerste winkel volgens zijn nieuwe Holland & Barrett-concept geopend. De gezondheidswinkelketen bouwt de komende anderhalf jaar alle 150 Nederlandse vestigingen om naar de nieuwe formule.
Het nieuwe winkelconcept is volgens algemeen directeur Colinda Hoegee geënt op beleving. Klanten kunnen voortaan producten eerst uitproberen voordat ze tot de aankoop overgaan. Daarnaast worden winkels voorzien van onder meer een tea bar en fruits & nuts bar.
Bij de voormalige winkelformule ogen de vestigingen ogen 'wat stijf en als een apotheek', zei head of property & facilities Marloes Hofstetter daar eerder over. “Dat heeft goed gewerkt, maar nu niet meer. We willen mensen weer naar de winkel trekken door ze te laten proeven en ruiken."
De winkelketen bouwt niet alle De Tuinen-winkels in één keer om tot Holland & Barrett, aldus Hoegee. Sommige vestigingen worden bijvoorbeeld eerst voorzien van een duaal logo, zodat consumenten aan het nieuwe concept kunnen wennen. De vestiging in Houten heeft al wel een nieuw logo op de gevel.
De Tuinen is al sinds 2003 onderdeel van Holland & Barrett, een dochteronderneming van het Amerikaanse NBTY. Holland & Barrett wil in 2017 over 250 winkels in ons land beschikken. De retailer denkt in het boekjaar dat in september sluit hier honderd miljoen euro omzet te behalen.
Reacties 0