Siebel Juweliers heeft vrijdag een flagshipstore geopend waarvan de look-and-feel naar bestaande winkels wordt gebracht. De vestiging op het Amsterdam Gelderlandplein beschikt onder meer over een loungehoek. “Daarbij kunnen de wensen van de klant rustig besproken worden, bijvoorbeeld bij het uitzoeken van een mooi diamantsieraad", aldus directeur Johan van Hees.
De winkel telt 88 vierkante meter en biedt plaats aan twintig merken. Het is alweer de 38e vestiging voor de juweliersketen; twee meer dan het aantal voor het faillissement van vorig jaar. Nog voor de zomer komen daar twee nieuwe winkels bij. Het nieuwe Russische management heeft de onstuitbare drang te groeien, zegt Van Hees in Het Parool. Over drie jaar moeten er volgens hem zestig filialen zijn.
Sinds de doorstart beschikt de retailer over een nieuwe strategie. Zo wordt er meer gebruikgemaakt van eigen merken en is de prijs met twintig tot dertig procent in prijs gedaald. “We verkopen nu tenminste niet meer precies hetzelfde als onze buurman", aldus marketing- en e-commercemanager Céline Wisse.
In september komt een volgende ronde winkelopeningen, laat Van Hees verder weten. Daarnaast wordt er een nieuwe manier van verkopen geïntroduceerd, dat te vergelijken is met kiloshoppen. “Hoe dikker de vingers, hoe meer goud en hoe duurder je uit bent."
Reacties 0