Sarenza wil internationaal marktaandeel uitbreiden

Sarenza heeft zijn omzet vorig jaar met tien procent zien stijgen naar 165 miljoen euro. Daarvan is 75 procent afkomstig uit Frankrijk, het thuisland van de online mode- en schoenenverkoper.

Sarenza trok vorig jaar een kapitaalinjectie van 74 miljoen euro aan om zijn internationale expansie te versnellen. Afgelopen maand heeft de etailer zijn online deuren geopend in Zwitserland. Dit is het 27ste land waarin de mode- en schoenenaanbieder opereert.

Voor 2015 verwacht de etailer een omzetstijging van twintig procent. Daarnaast zal veertig procent van de omzet uit internationale markten komen. Volgens ceo Stephane Treppoz was 2014 was een sleuteljaar voor de etailer. “Nu gaan we een stap verder en focussen we ons op het vergroten van de marktpositie in de overige landen waar we actief zijn." Nederland blijft een belangrijk land voor Sarenza, waar nog steeds 'veel mogelijkheden tot uitbreiden liggen', aldus Treppoz.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!