Bever heeft zijn winkel in Houten volledig verbouwd en uitgebreid met zeshonderd vierkante meter. Daardoor is de tweede flagshipstore van de outdoorketen ontstaan, met een winkelvloeroppervlakte van bijna tweeduizend vierkante meter.
De winkel biedt onder meer plaats aan een grotere collectie en een nieuw interieurconcept. Het filiaal is verder uitgerust met servicebalies die zijn voorzien van tablets, zodat klanten meer informatie over een product kunnen opzoeken.
Bever introduceert in het vlaggenschip verder een 35 meter lange baan voor het testen van schoenen. Daarnaast is een additionele vierduizend vierkante meter gereserveerd voor een permanente tentenshow. Bever positioneert de winkel als ‘het outdoorcentrum van Nederland’.
De retailer laat verder weten dat het winkeloppervlakte in Leiden eveneens is uitgebreid. Daarvoor werd de winkel verplaatst naar een meer centraal gelegen pand in de Breestraat. Die vestiging beschikt eveneens over het nieuwe interieurconcept en een integratie van het online verkoopkanaal.
Bever focust bij zijn huidige vastgoedbeleid vooral op verplaatsing van ongunstig gelegen filialen en wil niet veel nieuwe winkels openen. Een relocatie levert namelijk veel meer op dan het toevoegen van nieuwe winkels, zei ceo Greg Nieuwenhuys eerder dit jaar in RetailTrends. Bekijk foto’s van het vlaggenschip van Bever op RetailWatching.
Reacties 0