H&M heeft zijn omzet en winst in het afgelopen half jaar met dubbele cijfers zien stijgen. Gunstige wisselkoerseffecten speelden daarin een rol, zo laat de fastfashionretailer weten.
In de eerste zes maanden van dit boekjaar steeg de omzet van de Zweedse fashionketen met 23 procent naar circa 9,4 miljard euro. De nettowinst groeide met negentien procent naar 1,1 miljard euro. In lokale valuta nam de omzet met twaalf procent toe.
“De sterke omzetontwikkeling heeft zich doorgezet bij al onze merken”, stelt ceo Karl-Johan Persson bij de bekendmaking van de cijfers. In het tweede kwartaal steeg de omzet al met tien procent.
In de tweede helft van dit jaar wil de keten winkels openen in vijf nieuwe markten, waaronder Zuid-Afrika. India en Peru. Eind mei telde de retailer 3639 vestigingen. Aan het einde van het boekjaar 2014/2015 wil H&M vierhonderd nieuwe winkels hebben geopend.
Reacties 0