Stach Food experimenteert met e-commerce en opent zijn eerste winkel buiten Amsterdam. “Iedereen om ons heen doet iets met online en dan ontstaat vanzelf de vraag of wij daar ook iets mee moeten. Bovendien krijgen we hierover steeds vaker vragen van klanten”, vertelt directeur Stach Schaberg aan RetailNews.
Vanaf juli kunnen klanten verse kant-en-klaar maaltijden bestellen via de website van Stach Food die vervolgens binnen dertig minuten per fiets worden bezorgd. “Consumenten selecteren bij hun order een tijdsblok voor bezorging. Als het druk is, komen ze in een ander tijdsblok terecht en kunnen ze er eventueel voor kiezen om hun order af te halen in de winkel.”
De bezorgpilot start in een kleine straal rond de vestiging in de Van Woustraat en wordt bij succes verder opgeschaald. “Daarvoor gebruiken we dan ons netwerk van winkels.” De bezorgkosten bedragen 2,50 euro, terwijl een bestelling van boven de dertig euro gratis wordt afgeleverd. Stach Food is hiervoor op zoek naar koeriers, die bij de retailer in dienst komen. “Dan hebben we klantcontact, net zoals in onze winkels. We kunnen dan met feedback van de klanten verbeteringen doorvoeren."
Stach Food opende in 2011 zijn eerste winkel en heeft inmiddels een horecaconcept met winkelfunctie in Overveen en vijf vestigingen in Amsterdam. In oktober moet in Utrecht de eerste winkel buiten onze hoofdstad openen. Deze vestiging komt aan de Choorstraat, aldus Schaberg. “We kozen voor Utrecht, omdat we hiervoor veel verzoeken van klanten kregen.”
Schaberg heeft nog geen plannen om Stach Food ook naar andere steden uit te rollen. “Eerst moet de winkel in Utrecht goed staan. We werken met tachtig kleine leveranciers en dat is bijvoorbeeld al een flinke logistieke uitdaging.”
Reacties 0