Het beste van RetailWatching: week 26

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Zo ziet de winkel van de toekomst eruit
Een proeftuin, experiment, innovatielab en een ‘gezellig risico’. Zo omschrijft initiatiefnemer Q&A Research & Consultancy de Store of the Future die zijn deuren opende in het Haagse winkelcentrum New Babylon. En dat ziet er zo uit.

Deze retailers staan samen sterker
Samenwerkingen tussen retailers aan de voorkant van de winkel zijn niet nieuw. Zo openen Coop, D.I.O. en The Read Shops combinatiewinkels. Ook buiten het zicht van consumenten slaan steeds meer retailers de handen ineen.

De contouren van de nieuwe retailbranche
Internationale marktplaatsen rukken op, blijkt uit recent onderzoek. Retailers verwachten echter weinig tot geen problemen. Toch kleven er ook nadelen aan deze e-commerceplatformen. Richard van Welie, chief editor research & advice bij Ecommerce Foundation, analyseert de ontwikkeling en deelt handvatten.

De drie hobbels voor Ahold Delhaize
Ahold en Delhaize roemen in hun verklaringen de grote voordelen en kansen van hun fusie. Samen hebben ze een omzet van bijna 55 miljard euro en zijn ze weer een speler om mee te rekenen. Om op dat punt te komen en – nog belangrijker - te blijven, is er echter een aantal risicofactoren waar Ahold Delhaize mee moet rekenen.

Het nieuwe paradepaardje van Bever
Outdoorketen Bever stak onlangs twee vestigingen in een nieuw jasje. Vooral het filiaal in Houten springt in het oog, met onder meer een test track voor schoenen van 35 meter en een tentenshow verspreid over vierduizend vierkante meter. Een impressie van wat Bever ‘het outdoorcentrum van Nederland’ noemt.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!