Suitsupply heeft zijn aanwezigheid in de Verenigde Staten uitgebreid met een flagshipstore. De winkel in Dallas beschikt over zo'n zeshonderd vierkante meter winkelvloeroppervlakte en biedt het volledige aanbod van het mannenmodemerk.
Suitsupply deed het tot deze maand met een shop-in-shop in de winkel van Stanley Korshak in Dallas. De retailer merkte dat veel consumenten uit de Texaanse stad in zijn online winkel shoppen. “Dat heeft geleid tot het besluit een volledige winkel te openen”, aldus ceo Fokke de Jong tegenover de Dallas Business Journal.
Vorige week stond tevens een winkelopening in Miami op het programma. Tegenover Miami Herald stelt De Jong dat zijn bedrijf ‘een nieuwe vorm van energie naar de wereld van tailoring’ brengt. De modeketen adverteert volgens hem niet in advertenties om mensen naar zijn winkels te trekken. “In plaats van veel geld uit te geven aan locatie en marketing, spenderen we dat in de kwaliteit van ons product en de deskundigheid van ons personeel.”
Suitsupply beschikt inmiddels over dertien eigen vestigingen in de Verenigde Staten en twee shop-in-shops bij Stanley Korshak en Bloomingdale’s in New York. Dit jaar komen daar nog winkels in Greenwich, Los Angeles en San Francisco bij, zo liet De Jong weten in het juninummer van RetailTrends. “We hebben inmiddels gezien dat ons concept werkt aan de oostkust en aan de westkust, maar ook in Scottsdale in Arizona.”
Reacties 0