Suitsupply opent eerste vestiging in China

De Nederlandse mannenmodeketen Suitsupply opent deze maand een flagshipstore in Shanghai. De Chinese winkel betekent het begin van de expansie in China, laat oprichter en ceo Fokke de Jong weten tegenover NU.nl.

Het merk had eerder al een pop-upwinkel in de stad. De komende paar jaar wil oprichter en ceo Fokke de Jong nog tien tot veertien winkels in China openen. Na Shanghai staan Peking en Hongkong op het wensenlijstje. "Mannenmode is belangrijk in de grote steden van China, mannen willen er goed uitzien", zegt hij. "Maar er is wel een flink gat tussen die grote en de kleinere steden."

Net als voor zijn andere filialen koos Suitsupply voor een bijzondere locatie, weg van de drukst bezochte winkelstraten. In Shanghai koos het mannenmodemerk voor een oude villa met een totale oppervlakte van zeshonderd vierkante meter in de opkomende wijk French Concession. "De Chinese overheid steunt ons omdat zij een ander soort retail wil, bereikbaarder, niet die van corruptie en de geschenkcultuur. De Chinese economie stort in en wij maken daar gebruik van", aldus De Jong.

In de juni-editie van RetailTrends vertelde De Jong over zijn groeistrategie in de Verenigde Staten. Hij zei hierbij dat China voor het merk uiterst interessant is. Eerst stond echter groei in Amerika op de planning. “Als merk heb je simpelweg minder te vertellen als je geen erkenning hebt in de Verenigde Staten.” In de VS groeit Suitsupply dit jaar naar zeventien winkels verspreid over het land. “We kiezen bewust voor een beheersbaar, natuurlijk groeitempo. In China gaan we dit op dezelfde manier aanpakken."

In de VS ziet De Jong dat er steeds meer consumenten puur online leven. De winkels worden daarom in de komende vijf jaar groter, maar het worden er ook minder. “Dan heb je geen fijnmazig winkelnetwerk meer nodig, maar bijvoorbeeld één grote winkel in het noorden van Nederland, waar mensen een dagje naartoe komen."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!