Hornbach biedt Nederlandse klanten voortaan de mogelijkheid om producten online aan te schaffen. De Duitse bouwmarktketen heeft daarvoor een webwinkel geopend voor meerdere productgroepen.
Niet alle producten die in de fysieke winkel liggen zijn online te bestellen, omdat het online assortiment nog altijd wordt uitgebreid. Van producten die wel online te koop zijn is de actuele voorraad per vestiging inzichtelijk. Klanten kunnen er onder meer voor kiezen om het product te reserveren om het kosteloos af te halen, of tegen betaling thuis te laten bezorgen.
Met de webwinkel volgt Hornbach het voorbeeld van concurrenten als Formido, Gamma, Karwei en Praxis, die de afgelopen tweeënhalf jaar hun webwinkel openden. Directeur Evert de Goede liet twee jaar terug in RetailTrends weten dat 'het hele online gebeuren overschat is'. “De consument shopt massaal online, maar dat geldt niet voor elke productgroep. Online is dus niet voor elke winkelbranche even relevant”, aldus De Goede.
Binnen het assortiment van Hornbach zag de directeur met name kansen voor elektrische apparaten en gereedschappen, waar recent een category manager voor werd gezocht. “Voor de meeste andere producten komen consumenten toch liever naar de winkel." Het plan was destijds om de webwinkel in 2014 te openen.
Reacties 0