Beter Bed heeft in het tweede kwartaal zijn omzet en resultaat in alle landen zien verbeteren. De totale omzet kwam uit op 186,1 miljoen euro, een stijging van 10,3 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat heeft de beddenverkoper vrijdag bekendgemaakt.
De Nederlandse omzet van Beter Bed pluste met 9,1 procent dankzij een aantrekkende vraag en promoties. De vergelijkbare omzet lag in het tweede kwartaal 5,7 procent hoger dan een jaar eerder.
In vergelijkbare winkels in Duitsland werd zelfs 9,4 procent meer omzet geboekt. De omzet steeg met behulp van promoties en nieuwe reclamecampagnes in dat land met 9,1 procent. In België (45,5 procent), Oostenrijk (10,9 procent), Spanje (veertien procent) en Zwitserland (22,7 procent) liet Beter Bed eveneens flinke omzetgroei zien.
De brutomarge is als het gevolg van de vele acties zoals gratis levering gedaald van 57,7 naar 56,7 procent. De kosten van de gratis leveringen worden niet als vorig jaar als kosten geboekt, maar in de brutomarge verantwoord. Gecorrigeerd voor dat verschil ligt de brutomarge op 57,3 procent, tegenover 57,2 procent een jaar eerder. Beter Bed denkt dat zijn bedrijfsresultaat in het tweede kwartaal 1,3 miljoen euro hoger uitvalt dan een jaar eerder.
Reacties 0