Made.com opent Nederlandse showroom na kapitaalinjectie

Online meubelverkoper Made.com ontvangt nog eens zestig miljoen dollar aan groeigeld. Het bedrag wordt neergelegd door twee nieuwe investeerders en de huidige geldschieter Level Equity.

Made.com wil met het groeigeld zijn activiteiten in bestaande markten versterken. De etailer al actief in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Duitsland, België en ook Nederland.

Made.com opende eerder dit jaar een tijdelijke showroom in Amsterdam. Die krijgt binnenkort een permanent vervolg, zegt Damien Poelhekke, verantwoordelijk voor de uitrol van de Britse online meubelverkoper in Nederland, tegen Emerce. Hij heeft de afgelopen dagen gezocht naar passende en drukbezochte locaties in ons land. In eigen land beschikt Made.com al over vier vestigingen, waaronder een flagshipstore in Soho.

Made.com werkt met het fast fashionmodel als uitgangspunt. Zo probeert de formule zijn producten verkocht te hebben voor ze in Europa de grond hebben geraakt. “Door goed te forecasten kunnen we anticiperen op de vraag en korte levertijden hanteren”, zei Poelhekke, eerder dit jaar in EtailTrends.


RetailTrends