​Halfords opent eigen online marktplaats

Halfords heeft in Groot-Brittannië een marktplaats gelanceerd met producten van andere verkopers. De dertig partners, waaronder Toolsave en Frame Discounts, zijn goed voor zo’n veertigduizend producten.

Met Halfords Marketplace wil de retailer naar eigen zeggen anticiperen op het veranderende koopgedrag van zijn klanten. Daarnaast is het platform is in het leven geroepen om een doelgroep aan te spreken die niet eerder bij de retailer heeft gewinkeld.

“De marktplaats is een grote kans voor ons om te innoveren in onze sector en om een breder assortiment te bieden”, zegt trading manager Nina Morris. Klanten van Halfords zijn volgens haar veel online te vinden, getuige de negentig miljoen bezoekers die zijn webshop vorig jaar trok. Daarnaast werd een kwart van alle fietsen online verkocht.

Het nieuwe platform van Halfords doet denken aan het Plaza-concept van bol.com, dat inmiddels over ruim vijftienduizend zakelijke verkopers beschikt en 2,5 miljoen producten aan het assortiment heeft toegevoegd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!