Online brillenwinkel Mister Spex wil eind dit jaar starten met een opticiennetwerk in ons land. Klanten moeten bij deze partner hun ogen opmeten, om vervolgens bij de Duitse etailer een bril aan te schaffen. Dat laat Andrea Bergshoef, countrymanager Benelux en Groot-Brittannië, weten aan RetailNews.
Mister Spex werkt momenteel al samen met meer dan vijfhonderd opticiens in zijn thuisland. Daar krijgen de partners bij een oogmeting een vast bedrag aan commissie over de aankoop bij Mister Spex. “Voor Nederland denken we aan een soortgelijk model”, aldus Bergshoef.
De Berlijnse etailer heeft onlangs een Nederlandse webwinkel gelanceerd, waar ook Vlaamse consumenten terecht kunnen. Consumenten kunnen kosteloos vier monturen proberen, om die voor te leggen aan hun familie en vrienden. De gewenste montuur wordt vervolgens voorzien van de juiste glazen.
De ambitie van Mister Spex is om de grootste online aanbieder van brillen in Nederland te worden. Qua aantal bezoekers is die eer nu weggelegd aan SmartBuyGlasses, zegt Bergshoef. “Die zijn echter gevestigd in Hong Kong en Italië, waardoor wij het voordeel hebben van snelle levertijden.” Lees op RetailWatching meer over de groeiambities van Mister Spex in ons land.
Reacties 0