De focus van TK Maxx ligt bij zijn comeback in Nederland op zijn eerste twee winkels. Dat laat een woordvoerder van de Amerikaanse winkelketen weten aan RetailNews.
De winkels in de binnensteden van Eindhoven en Rotterdam openen later dit jaar hun deuren. TK Maxx wil eerst van die winkels een succes maken voordat over verdere uitbreiding wordt gesproken. De retailer was zo’n vijftien jaar terug al in ons land actief met vestigingen in Alkmaar, Hilversum en Rotterdam, maar die werden na drie jaar van rode cijfers gesloten.
Een verdere groei wordt evenwel niet uitgesloten, zegt de woordvoerder. TK Maxx zou ook winkels willen openen in andere middelgrote plaatsen als Arnhem en alle grote steden van ons land. De keten beschikt inmiddels over ruim vierhonderd vestigingen in Europa en wil dat aantal laten doorgroeien tot 975, inclusief vestigingen van meubelvariant HomeSense.
TK Maxx staat naar eigen zeggen voor een nieuwe manier van shoppen. “Je kiest eerst je afdeling, dan je categorie, dan je maat”, zegt group brand en marketing director Deborah Golce. Een winkel wordt gemiddeld enkele malen per week beleverd met duizenden nieuwe producten, waarbij het aanbod per winkel verschilt. De retailer wil zo inspelen op het ‘schattenjacht-gevoel’.
Reacties 0