WE Fashion gaat een deel van zijn collectie verkopen via bol.com. De Ahold-dochter voegt de kindercollectie van de Nederlandse modeketen binnenkort toe aan zijn webwinkel.
Bol.com ging een jaar terug van start met kledingverkoop, door zijn webshop uit te breiden met twintigduizend kledingartikelen voor baby’s en peuters. De Nederlandse etailer ging daarvoor een samenwerking aan met ruim vijftig modemerken, waaronder Noppies en Petit Bateau. WE Fashion wordt nu aan dat rijtje toegevoegd, zo laat bol.com dinsdag weten.
WE Fashion verkoopt al twee jaar via onder meer Wehkamp, Amazon in Duitsland en La Redoute in Frankrijk. Vorig jaar werd het systeemlandschap van de modeketen nog vernieuwd, waardoor de connecties tussen de webwinkel en stenen vestigingen eenvoudiger te maken zijn. Daardoor kan de Nederlandse retailer onder meer nieuwe e-commercepartners binnen een paar dagen aansluiten, waar door voorheen nog enkele weken voor stond. “We kunnen heel snel opschakelen”, vertelde manager information services Geert Westendorp daarover.
De Nederlandse retailer maakte eerder dit jaar bekend vijftien miljoen euro te investeren in 'betere klantenbinding en digitale innovatie', als onderdeel van een transformatie naar een omnichannel merk. Die reorganisatie kostte ook tientallen mensen hun baan.
Reacties 0