​De Bijenkorf verbouwt afdeling tot beautywalhalla

De Bijenkorf in Amsterdam opent een cosmetica-afdeling van twaalfhonderd vierkante meter met onder meer een dagspa. Met de verbouwing is 25 miljoen euro gemoeid, meldt De Telegraaf.

Naast een spa wordt de afdeling voorzien van 25 beauty counters en kunnen klanten er terecht voor diensten. “Mensen willen al lang niet meer alleen een product kopen. Bezoekers willen worden vermaakt”, zegt head of buying Selina Johnston van de Bijenkorf.

Het assortiment telt straks vijftienduizend producten uit voornamelijk de exclusieve lijnen van cosmeticamerken. Waar merken vaak met hun eigen huisstijl werken, ontwerpen ze in opdracht van de warenhuisketen nieuw displaymateriaal. ”Nu kijken retailers veel naar wat er in het buitenland gebeurt. Wij draaien het om: binnenkort kijkt heel de wereld naar ons", aldus Johnston. De vernieuwde afdeling gaat op 3 november open.

De verbouwing is onderdeel van de premium-strategie waarvoor de Bijenkorf tweehonderd miljoen euro heeft uitgetrokken. In dat kader sloot de keten zijn vestigingen al in Arnhem en Enschede, waarna volgend jaar de warenhuizen in Groningen, Breda en Den Bosch volgen. De Bijenkorf wil met zijn resterende vestigingen een warenhuisketen van internationale allure worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!