IKEA wil klanten in ons land opnieuw kennis laten maken met zijn woonwinkels. De Zweedse keten komt daarvoor met een nieuwe merkpositionering. Het startschot werd zondag gegeven met een nieuwe commercial op alle Nederlandse televisiezenders.
De campagne ‘Aandacht maakt alles mooier’ breekt volgens IKEA zelf met het beeld dat Nederland tot nu toe zag van de retailer. Er is onder meer veel aandacht voor de ontwerpers van de winkelketen.
De nieuwe positionering van IKEA wordt niet alleen via de televisie uitgedragen, maar komt ook terug in zijn winkels, webwinkel en social media-kanalen. De meubelketen komt dit jaar met meerdere campagnes en lanceert ook een aantal mini-commercials waarin de focus ligt op nieuwe en tijdelijke ‘limited edition’-collecties.
IKEA maakt onlangs bekend het aantal nieuwe en tijdelijke collecties aanzienlijk te verhogen. “Veel mensen denken dat een nieuwe IKEA-catalogus het enige moment per jaar is waarop we nieuwe collecties lanceren, maar dat gaan we het hele jaar door doen”, aldus communciation & interior design manager Richard La Graauw bij de lancering van de IKEA-catalogus.
Reacties 0