Koffiemerk Nespresso gaat zijn experimenten met eigen vestigingen een vervolg geven. De verkooppunten in de Bijenkorf worden juist gesloten. Dat laat topman Mark Ruijgrok weten in De Financiële Telegraaf.
Nespresso is sinds 2006 actief met shop-in-shops in de warenhuisketen, maar doet die uiterlijk begin volgend jaar op slot. Dat besluit heeft volgens Ruijgrok niets met de Bijenkorf te maken, maar is genomen omdat het merk toe is aan een volgende stap. “De huidige samenwerking bood voor ons onvoldoende om de volgende stap te kunnen zetten.”
De warenhuisketen is verantwoordelijk voor een groot deel van de huidige klantengroep van Nespresso, stelt de topman. Hij wil nu vooral winkels openen waarin het niet alleen om verkopen draait, maar ook om zijn koffie ‘te proeven, te ervaren en te voelen’. Vanwege een behoefte aan tastbaarheid kunnen fysieke winkels daarom niet uitblijven. “Het is wel heel afstandelijk als onze koffie alleen online wordt aangeboden, dan mis je een deel van de emotie.”
Nespresso opende vorige maand in het centrum van Utrecht zijn achtste eigen boetiek en trok in de eerste dagen veel publiek. “Het waren bijna Apple-taferelen voor de deur.”
De komende maanden worden nog eens vijf vestigingen geopend. Het merk kondigde begin dit jaar al meerdere filialen op A-locaties te openen, in verschillende grote steden in Nederland. “Nooit eerder investeerde Nespresso binnen zo’n korte tijd zoveel in haar retailnetwerk”, aldus boutique network director Herman Rooswinkel.
Reacties 0