Bezorgdiensten en campinghouders op Vlieland slaan de handen ineen om de wildgroei aan online bestellingen te verwerken. Toeristen bestellen online allerlei producten, die vervolgens op het vakantieadres worden bezorgd.
“De gang staat tegenwoordig helemaal vol met afgeleverde campingkoelkasten”, aldus een campinghouder tegen Metro. Hij ziet een duidelijke toename van het aantal online bestellingen ten opzichte van vorig jaar. Daarom is hij in gesprek met bezorgdiensten als PostNL en andere instanties om gezamenlijk een opslagruimte met loket te creëren. Het postkantoor wordt volgens hem te klein.
Voor recreatieparken is daarnaast de verantwoordelijkheid voor de aangenomen pakketten een heikel punt. “Wat als er iets kwijtraakt?”, schetst een campinghouder uit Castricum aan Zee. Ook komt het voor dat de vakantiegangers weer naar huis zijn als hun bestelling wordt afgeleverd. “We houden geregeld pakketjes over waarvan we de besteller niet meer kunnen traceren”, aldus de campinghouder. “We doen ons best om bestellers te achterhalen, maar anders zenden we de pakketten gewoon retour.”
Reacties 0