​Zulily verkocht aan Amerikaans shoppingkanaal

Thuiswinkelbedrijf QVC neemt online retailer Zulily over voor 2,4 miljard dollar (2,2 miljard euro). De beursgenoteerde webwinkel voor ‘millennial moeders’ moet onder QVC uitgroeien tot een digitaal platform dat meerdere generaties vrouwen aanspreekt, zo laat de nieuwe eigenaar maandag weten.

Zulily werd vijf jaar geleden opgericht en maakte twee jaar terug een gang naar de beurs. Onder meer Alibaba investeerde in de webwinkel die bekend staat om flash sales, in een poging zijn aanwezigheid in de Verenigde Staten uit te bouwen. In mei bezat de Chinese etailer 11,5 miljoen aandelen, goed voor een belang van 9,2 procent.

Zulily was vlak na zijn beursgang nog vier miljard dollar waard, maar zag zijn aandelenkoers steeds verder teruglopen. QVC betaalt 18,75 dollar per aandeel, waar de slotkoers vrijdag nog op 12.57 dollar uitkwam. Een meerderheid van de aandelen was in handen van oprichters Mark Vadon en Darrell Cavens, die ook na de deal bij Zulily betrokken blijven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!