Beter Bed heeft in het eerste halfjaar van 2015 bijna zestig procent meer winst gedraaid dan een jaar eerder. Het retailconcern boekte een nettowinst van 7,8 miljoen euro, zo blijkt uit vrijdag gepubliceerde cijfers.
De beddenverkoper had zijn winst over vorig jaar al zien verdubbelen naar 16,9 miljoen euro. In de eerste zes maanden van dit jaar zag Beter Bed ook zijn bedrijfsresultaat flink verbeteren, van 6,4 naar 10,5 miljoen euro.
Het concern maakte vorige maand al bekend dat zijn omzet in alle landen was toegenomen. De omzet groeide met 10,3 procent naar 186,1 miljoen euro, met een plus van 9,1 procent in vergelijkbare winkels. Nederland doet het relatief het slechtst met een omzetgroei van 6,1 procent.
Beter Bed profiteert volgens ceo Ton Anbeek van een aantrekkende vraag als gevolg van een groeiend consumentenvertrouwen, grotere koopbereidheid en een aantrekkende huizenmarkt in Nederland. “Daarnaast zorgen de investeringen in het Beter Bed-format en de nieuwe huisstijl en reclamecampagne van Matratzen Concord voor een extra groei van de omzet.”
Reacties 0