​Het beste van RetailWatching: week 35

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom het niet gek is als Bart Smit en Intertoys samengaan
Blokker Holding voegt de hoofdkantoren van zijn speelgoedketens Bart Smit en Intertoys samen om naar eigen zeggen een sterkere omnichannel speelgoedorganisatie neer te zetten. Een integratie die nog verder gaat dan de hoofdkantoren is helemaal geen slecht idee voor de ketens.

De chicste 2theloo van allemaal
Ook Britse klanten kunnen voortaan naar een toilet dat ‘nog beter is dan thuis’. Zo verkoopt de Nederlandse toiletwinkelketen 2theloo zijn overzeese entree. De eerste vestiging in het Verenigd Koninkrijk is volgens 2theloo meteen de chicste ooit. ‘Going 2theloo has never been so fancy.’

Waarom de franchisecode wordt uitgesteld
Het Vakcentrum heeft weliswaar veel positieve reacties gehad van franchisenemers op de nieuwe Nederlandse Franchise Code (NFC), maar franchisegevers zijn een stuk minder enthousiast. Er zijn zelfs zoveel kritische reacties binnengekomen bij de schrijvers van de code, dat er een aanvullende consultatieronde wordt gestart. Wat is er aan de hand?

Deze winkelbazen maken er wat van
Stille straten, afgeplakte winkelruiten, zwerfvuil op de trottoirs: het schrikbeeld van de retailer, vastgoedpartijen en de consument. Voor de oorzaak wordt gewezen naar de crisis, internet, de gemeente of alle drie. Deze vastgoedeigenaren laten zich er niet door van de wijs brengen en investeren stug verder in hun winkelcentra.

Nooit meer op pad om handel te drijven
Dat de b2c-markt is opgeschud door de opkomst van het internet weten we inmiddels wel. Genoeg fysieke retailers spelen direct na hun faillissement de zwartepiet toe aan die verdraaide webwinkels, die er voor zorgen dat consumenten steeds minder de winkelstraat inlopen. Maar waarom gaan retailers eigenlijk nog zelf op pad om producten in te slaan of overschotten kwijt te raken?

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!