LensOnline heeft een samenwerking gesloten met de Nederlandse contactlensaanbieder City Lens. De partijen gaan onder meer gezamenlijk inkopen. “Door onze krachten te bundelen worden we samen sterk en kunnen we onze stempel drukken op de Nederlandse contactlenzenmarkt”, aldus beide optiekspelers.
Het Belgische LensOnline heeft sinds zijn oprichting in 2004 een marktaandeel van circa tien procent opgebouwd. De etailer werkt in zijn thuisland samen met zestig fysieke optiekzaken, waar klanten hun gekochte lenzen kunnen laten controleren.
Dat concept spreekt eigenaren Marc en Xander Pols van City Lens naar eigen zeggen aan. “Via een webshop klanten om je heen verzamelen en dan zorgen dat deze mensen naar de winkel gaan voor een contactlenscontrole: daar profiteert iedereen van. We liepen zelf al enige tijd met het idee rond, maar we misten een sterk online verhaal.”
City Lens werkt met een abonnementssysteem, zodat klanten voor een maandelijks vast bedrag de juiste contactlenzen ontvangt. Dit systeem wordt geïntegreerd in de software van LensOnline Nederland. LensOnline is naast België en Nederland actief in Italië, Spanje en Frankrijk.
Reacties 0