Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen bij Forbes, Econsultancy, The Washington Post, Bloomberg en Retaildive.
Self-made miljonair
Naar aanleiding van de fusie met concurrent Yoox, neemt oprichter van Net-a-Porter Natalie Massenet alvast afscheid van haar bedrijf. Massenet startte het online modehuis vijftien jaar geleden vanuit haar eigen appartement. Volgens Forbes een self-made entrepeneur om in de gaten te houden. Massenet verzilvert later deze maand 153 miljoen dollar aan aandelen.
Bron: Forbes http://onforb.es/1LWN2x8
Big shots
Veel retailers grijpen terug op het prijswapen en salesacties om de verkopen te boosten. Maar slimmere retailers laten zien dat het ook anders kan. Over wat we kunnen leren van Target, Macy’s en Amazon, de drie grootste retailers ter wereld.
Bron: Econsultancy http://bit.ly/1ExQVAw
Eitje erbij?
McDonald’s is gezwicht. Het populaire ontbijt van de fastfoodketen is vanaf zes oktober de gehele dag in zijn Amerikaanse vestigingen beschikbaar. McDonald’s zegt te luisteren naar de consument, retailexperts denken een wanhopige poging om de cijfers in het positieve te krijgen.
Bron: The Washington Post http://wapo.st/1KLjQHT
Downunder
De retailverkopen in Australië zijn in de maand juli voor het eerst sinds veertien maanden gedaald. Dat zag niemand aankomen. De branche werd geconfronteerd met een daling van 0,1 procent, terwijl er een stijging van 0,4 procent was berekend. Wat gebeurt daar?
Bron: Bloomberg http://bloom.bg/1NbJYxp
Toekomstbestendig
Heb je niets aan afkijken bij de drie grootste retailers? Hou dan deze tien trends in de gaten. Want hiermee gaat iedere retailer het maken.
Bron: Retaildive http://bit.ly/1L5oEnf
Reacties 0