Amsterdam is weer een internationale keten rijker. Het Britse Ted Baker heeft de Leidsestraat uitgekozen voor zijn eerste vestiging in ons land. En net als alle filialen wereldwijd heeft dit vlaggenschip een eigen thema.
Het interieur van het nieuwste filiaal is geïnspireerd door Nederlandse kunstenaars en kunststromingen uit de geschiedenis, van Bauhaus tot Theo van Doesburg. De karakteristieke Nederlandse parketvloer, gelegd in T-patroon, voert klanten naar de collectie en de grote etalages aan de binnenkant zijn voorzien van een rand met Delftsblauwe tegels. Ook zijn er fietssturen aan de wand en mogen klompen niet ontbreken.
Verder hangen er gouden lijsten in verschillende vormen en afmetingen rondom de kassa, die het gevoel alsof je in een werkplaats bent beland. De aanwezige verfbussen, kwasten, lijsten, paletten en ezels op de tafels en kasten moeten de winkel de look and feel van een atelier geven.
Hoewel het thema anders doet vermoeden is er ook nog plek voor wat technologie. Zo worden in de grote etalages wisselende displays getoond en klanten begroet door âTed-to-toeâ-geklede mannequins. En op de achterwand is een ledscherm aangebracht waarop wisselende beelden worden getoond.
De winkel werd voorheen ingenomen door Replay, maar vastgoedeigenaar Vastned heeft het pand onder handen genomen om meer winkelruimte te creëren. De trap met lift is verplaatst zodat er een veel groter, aaneengesloten winkeloppervlak op de begane grond is ontstaan. Een tweede winkellaag is gecreëerd door bestaande tussenverdiepingen te schrappen. Daarnaast is de karakteristieke gevel volgens Vastned 'in ere hersteld'. Die aanpassingen moeten zich natuurlijk ook terugverdienen: Ted Baker betaalt 250 procent meer huur dan zijn voorganger.
De flagshipstore in hartje Amsterdam is sinds vorige week geopend. Klanten kunnen er terecht voor zowel heren- als dameskleding en accessoires.
Reacties 0