Tieners die met hun moeder shoppen of veertigplussers die extra advies willen. Dat is doorgaans het publiek dat Jeans Centre trekt. De modeketen wil vooral de groep van 25 tot 35 jaar meer aanspreken. En wel met dit nieuwe winkelconcept.
Jeans Centre opende eerder dit jaar al een flagshipstore in Eindhoven, terwijl de vestigingen in Doetinchem, Roermond en Zoetermeer ook van een nieuwe look werden voorzien. Deze winkels zijn inmiddels geanalyseerd en er is met klanten gesproken over hoe dit concept verder te optimaliseren. Het resultaat is vanaf morgen te zien in Groningen. âDeze winkel ademt waar we voor staan en denim speelt hierin een hoofdrolâ, aldus ceo Peter Berg.
De modeketen heeft in de vernieuwde winkel extra aandacht voor serviceaspecten. Zo is er een koffiebar waar medewerkers koffie als baristaâs bereiden en een coupeuseservice, waar klanten hun jeans gratis kunnen laten inkorten. Bij de grote jeanswand wordt de klant geholpen door medewerkers om de juiste fit en maat te vinden. Klanten kunnen hun jeans gratis thuisgestuurd krijgen, als de gewenste maat niet op voorraad is. Via een groot scherm in de winkel kunnen ze ook collecties bestellen die niet in de winkel hangen.
De beleving die voor 25- tot 35-jarigen belangrijk is, klopt volgens Berg in dit concept. âDe deskundigheid is in al onze winkels te vinden, maar hier is extra focus gelegd op de beleving door het interieurâ, vertelt hij. âHet stoere en authentieke van ons merk zie je terug in het hout en staal van het interieur en de denim gerelateerde accessoires.â
Het nieuwe concept wordt morgen geïntroduceerd in Groningen en vervolgens uitgerold naar Hoofddorp, Veldhoven en Winterswijk. Volgend jaar zijn meer van de in totaal bijna honderd winkels van Jeans Centre aan de beurt. âHoewel in deze tijd veel retailers huiverig zijn om te investeren, gaat Jeans Centre deze uitdaging graag aanâ, klinkt het vanuit het hoofdkantoor.
Beeld: PragtPlaatjes
Reacties 0