HelloFresh ziet abonneebestand vervijfvoudigen

Het aantal wereldwijde HelloFresh-abonnees is in een jaar tijd met 429 procent gegroeid naar 402 duizend. Dat maakt HelloFresh bekend bij de publicatie van zijn halfjaarcijfers.

Het aantal geleverde maaltijden is tussen juni 2014 en juni 2015 met 355 procent gegroeid naar 18,2 miljoen. De omzet steeg in dezelfde periode met 408 procent naar 112,5 miljoen euro. Voor de rest van dit jaar verwacht de Rocket Internet-dochter de stijgende lijn vast te houden dankzij onder meer de uitbreiding van zijn logistieke capaciteit in de Verenigde Staten. HelloFresh werkt aan twee nieuwe distributiecentra in Californië en Texas.

HelloFresh is sinds 2012 actief in ons land. Vanaf 2014 zijn de brutowinstmarges van de Nederlandse de activiteiten in ons land positief, aldus de aanbieder van maaltijdboxen. Vorig jaar lag de brutowinstmarge op 13,4 procent, terwijl het eerste halfjaar van dit jaar goed is voor 15,7 procent.

De maaltijdboxaanbieder heeft onlangs een kapitaalinjectie van 75 miljoen euro gekregen. Het groeigeld wordt benut voor verdere expansie van de maaltijdbezorger, die inmiddels in zeven landen actief is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!