Woonwinkelketen Leen Bakker gaat het nieuwe winkelconcept uitrollen naar zijn Belgische vestigingen. De veranderingen worden daar net als in ons land gefaseerd doorgevoerd, zo laat een woordvoerder weten aan RetailNews.
Leen Bakker voert sinds vorig jaar aanpassingen door in zijn positionering, merkbelofte en merk- en winkelbeeld. Daarbij is onder meer het rood-blauwe logo met hoofdletters vervangen door een fuchsia-kleurig logo. In ons land zijn inmiddels tien van de 113 vestigingen compleet verbouwd, vertelt de woordvoerder. “De rest is in de basis aangepakt.”
Dezelfde werkwijze gaat de dochterformule van Blokker Holding nu toepassen in België. In de loop van dit jaar en volgend jaar ondergaan alle 62 vestigingen een metamorfose.
“180 winkels verbouw je niet in een jaar tijd”, zei directeur Alex van Schaik eerder dit jaar bij een rondleiding door een pilotwinkel. “De benodigde investeringen zijn bijvoorbeeld niet beschikbaar, daarvoor kost de operatie simpelweg te veel geld.” Een uitrol van de nieuwe signing en communicatie was volgens hem wel op korte termijn mogelijk.
Leen Bakker is verder in ons land gestart met een landelijke tv-campagne, om de nieuwe huisstijl onder de aandacht te brengen. De commercials spelen volgens de keten in op het winkelconcept waarbij beleving, inspiratie en service een grote rol spelen.
Reacties 0