Lifestylelabel Sissy-Boy breidt volgend jaar uit in België en ziet ook kansen in Duitsland. “We hebben in Amsterdam, Bergen en onze grenssteden al veel Duitse klanten.” Dat zegt managing director Victor van Nieuwenhuizen in het oktobernummer van RetailTrends.
De Nederlandse retailer opende in 2009 zijn eerste vestiging in België en is daar inmiddels met twee winkels actief in Antwerpen. Voor 2016 staat een opening in Gent op de planning, terwijl ook gekeken wordt naar steden als Brugge en Hasselt. “De komende drie tot vijf jaar wil ik sowieso in alle grote Nederlandse en Belgische steden een winkel openen”, aldus Van Nieuwenhuizen.
Sissy-Boy ziet ook mogelijkheden in ziekenhuizen en strandtenten en gaat personeelskleding en een deel van de inrichting van de kamers van het vernieuwde hotelconcept Zoku in Amsterdam leveren. “Hét verschil met vorig jaar is dat we niet meer vanuit een bescheiden, onzekere positie handelen, maar vanuit de kracht van ons DNA.”
Sissy-Boy kwam drie jaar terug met een nieuwe propositie, om het merk nieuw leven in te blazen. “Aanvankelijk lagen we aan het infuus, we maakten geen cent winst – ondanks de harde groei”, stelt de managing director. Sinds medio vorig jaar merkt hij een omslag, waardoor Sissy-Boy dit jaar gezond en winstgevend is. “Toen we merkten dat het concept aansloeg, hebben we ‘op de tafels staan dansen’.”
Victor van Nieuwenhuizen vertelt in het oktobernummer van RetailTrends meer over de afgelopen drie ‘tropenjaren’ en hoe het is gelukt om het ingeslapen familiebedrijf nieuw leven in te blazen. Zo gaat hij in op de rol van storytelling in de winkels en online. Het oktobernummer verschijnt eind deze week. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0