'Groei van Wehkamp is te prijsgedreven'

Sissy-Boy kan niet voorspellen hoe zijn samenwerking met wehkamp.nl verder verloopt. De groei van die etailer is nu te prijsgedreven, stelt managing director Victor van Nieuwenhuizen in het oktobernummer van RetailTrends. “En ondertussen maakt Sissy-Boy.nl meters.”

Sissy-Boy maakte een gigantische klapper door twee jaar terug de samenwerking met Wehkamp aan te gaan. “We wilden onder een groter publiek bekend worden”, aldus Van Nieuwenhuizen. Achteraf gezien is het een eigenaardige zet voor een label dat juist grip wil hebben op de eigen look & feel, beaamt hij. “De keuze was ook best opportunistisch.”

Ruim tien procent van de totale omzet van het lifestylemerk wordt inmiddels online geboekt, maar dit percentage stijgt volgens de managing director. Sissy-Boy.nl moet dit jaar veranderen van een gewone webwinkel in een contentplatform. Dan is er niet alleen plek voor producten, maar ook voor nieuwtjes, tips en interviews. Het merk stelt daarvoor een team webredacteuren samen, laat Van Nieuwenhuizen weten. “Maar ook onze treasure hunters, die Europa afstruinen naar brocante meubels, gaan meer updates posten over hun reizen, bijvoorbeeld via Facebook.”

De managing director vertelt in het oktobernummer van RetailTrends meer over de turnaround van Sissy-Boy, die drie jaar geleden werd ingezet. Inmiddels denkt hij aan uitbreiding naar alle grote Nederlandse en Belgische steden en ziet hij kansen in Duitsland. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends