​FonQ: 'Strijd wordt uitgevochten op telefoon'

Webwarenhuis fonQ heeft zijn Nederlandse website responsive gemaakt. Daarmee speelt de etailer naar eigen zeggen in op het toenemende gebruik van tablet en smartphone door de consument.

Meer dan de helft van de bezoekers van fonQ.nl is afkomstig van tablet en smartphone. De laatstgenoemde is goed voor dertig procent van het totale verkeer en stijgt snel in marktaandeel. “Smartphones zijn steeds meer een verlengstuk van gedachten en daardoor de start van koopgedrag”, zegt ceo Patrick Kerssemakers. “De strijd onder retailers wordt tegenwoordig uitgevochten op telefoons.”

De komst van het nieuwe platform betekent dat het webwarenhuis niet langer met een apart mobiel domein werkt. Het afgelopen jaar is in samenwerking met platformdeveloper Netivity aan de nieuwe frontend gesleuteld. Dat betekent volgens Kerssemakers echter niet dat het platform af is. “Hoewel elke pixel en regelcode is uitgedacht door onze specialisten zien we intern de huidige website meer als een bètaversie”, zegt hij.

De oude versie blokkeerde volgens de ceo veel ideeën. “De komende tijd staat dan ook volop in het teken van blijven ontwikkelen en onze emotional commercestrategie goed neerzetten binnen het nieuwe platform.”

FonQ maakte eerder deze maand al bekend zijn catalogus vervangen te hebben door een magazine, terwijl de showroom in Utrecht werd vernieuwd om shoppers meer beleving te bieden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!